Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

The things that make you smile

Av Jennie Written Things - 14 augusti 2014 19:01


Jag har precis landat i soffan efter sju kilometers cykling och en hel dag vikt åt diverse aktiviteter. Lagade middag med yngsta barnet och det blev kallrökt lax med stuvad spenat med massa vitlök. Så jäkla gott. Jag känner mig löjligt glad över mig själv. Glad över allt det vi har. Jag måste bara få säga det.


Titta själv hur fint det blev när jag spenderade ett par hundralappar på Rusta tidigare idag. Jag har länge velat göra något åt våra öppna förvaringsutrymmen, jag är kräkless på att se alla smågrejer som egentligen inte fyller någon annan funktion än dammsamlare. Tänkte mig en gardinstång-liknande sak som man hänger upp på undersidan av köksbaren och sedan hänga ett skynke för för att bara slippa ha det i ansiket dagarna i ända.


Men så hittade jag dessa fina kromade lådor på Rusta för 47 kronor styck. Det var fyra kvar så jag tog alla. Jag är inte så bra på ögonmått och synvinkel så jag trodde att de två glasbänkarna skulle rymma två korgar kvar, men så fel jag hade. Så nu fungerar översta hyllan som bokhylla för våra pocketböcker och inunder dem finns all förvaring, så smart och så snyggt. Så klart glömde jag två ljushållare jag köpte i samma stuk - TROTS att jag tittade om jag glömt något! - så jag måste åka tillbaka dit imorgon och fråga om de blev kvar. 


Sedan hittade jag en vas (på glasbänken längst in, se vad man kan hitta när man rensar ur) och bestämde mig även för att alltid ha blommor hemma. Jag älskar blommor. Rosorna jag fick av min värdfamilj är så himla vackra och gör en så glad. Mitt nyårslöfte var ju lycka, avslappning och optimism och jag ämnar hålla det också, inte bara träningen...  :-) 


Så klart ska Bloggplatsen dödar allt vad kontrast och fina färger heter... Gardinerna är mörkt purpurröda och rosorna mattorange. Nu ser det ut som att jag hämtat massa skrot från soptippen, åh. Lägg märke till LED-ljuset i bokhyllan, jag blev kär direkt och köpte alla i serien. De har alla olika budskap/texter :-) 


     

Taggar. #heminredning #rusta #shopping #shoppa #dekoration #dekorera #blommor #rosor #ljus #inredning #förvaring #tips #krom #lådor #bokhylla #böcker #pocket #smart


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards