Alla inlägg under november 2012

Av Jennie Written Things - 29 november 2012 22:51


Nu är tiden på Tallink Silja över, alla dagar, månader, till och med år - ett och ett halvt hann det bli innan det var hejdå för gott.  "Firade" med att sitta i köket på jobbet och dricka glögg, mysa med kollegorna och vara omgiven av tända ljus och doften av just det, glögg och pepparkakor. Mitt sista samtal var av en jättetrevlig agent och sedan var det slut för mig. Åh, det är så bitterljuvt. Fick massa fina hejdå-mail av kollegorna också som jag fick tårar i ögonen av.

Jag tänker faktiskt vara lite deppig nu. Jag älskade mitt jobb, och jag gjorde det bra, jag tänker faktiskt säga det. Jag gjorde det förbannat bra. Och nu är det över. Det är lite svårt att få grepp om. Hur kan det pötsligt, redan, vara över? Jag är så oerhört lycklig och glad att jag träffade Johan där. Att han fanns där redan den första dagen när jag klev in genom glasdörrarna och var lika vilse som alla de övriga femton nya ansikten som alla kommit dit för samma sak - att kanske, kanske få jobba där över sommaren.


Jag fick jobba där över sommaren. Jag fick jobba där betydligt längre än så. Och jag fick komma hem till honom, komma in i hans famn, hans ögon, den där fantastiska människan som kom att bli så mycket mer än bara ett vackert ansikte jag lät mig förloras i på jobbet.

Tack Silja för det. Tack för alla kollegor, som många blev till mina vänner. Tack för alla kunder som bokade sina resor via mig, för alla skratt, historier och luncher som tillbringades med mina kollegor. Jag gillar er alla. Nu är jag blödig, men jag tänker ta vara på det jag har och vara glad över det jag haft. Jag hade det jobbet i ett och ett halvt år, en stadig inkomst. Jag har haft Johan nästan lika länge också... Hur kan jag inte vara gladledsen över att det då försvinner, jobbet, det som gett mig allt det där?


Av Jennie Written Things - 27 november 2012 17:14


Såhär såg de ut... Pyttesmå, jättesnygga, perfekta till julfesten och alla andra tillfällen, gud jag skulle haft på mig dem dag som natt om de hade passat. Dag ut och dag in alltid. Jag vet inte vad jag ska göra med dem nu. Jag kan ju inte direkt hugga av mig stortån när jag redan har så fruktansvärt små fötter och förlora ett par dyrbara centimetrar på min längd, som inte den heller är speciellt lång. Åh, varför måste det vara så komplicerat för?


 

Av Jennie Written Things - 27 november 2012 16:57

Hej!

Tillbaka på jobbet, trött och sliten och ändå har jag sovit tio timmar. Är väl oron som gör det, eller stressen, eller det kombinerat, eller att det är november och att världen badar i mörker. Lite ljusare blir det tack vare att jag får jobba kvar på Silja fram till den andra december, fick förlängt till och med söndag. Har skrivit in mig på att börja på mitt nya jobb från och med lördag den första, så förhoppningsvis ringer de redan då, på det jobbet behövs alltid folk på helgerna ;-)

Nu är det bara två arbetspass kvar här och det känns helt jättekonstigt, jag fattar inte att det är över! Ledig på fredag, arbetslös på fredag, så jag tänker ta den dagen till att göra det jag själv vill, ta en långpromenad, gå på stan, eller kanske till och med baka något, laga en god middag. Johan jobbar sin sista dag då men jag är bara hemma. Hade jag haft mycket pengar hade jag köpt något fint, en det-är-jag-värd-present men icke, jag ska spara varenda krona som inte går till räkningar, hyra, presenter och julklappar...  Jag ska spara till en resa och till en bebis, det har jag bestämt, och de långsiktiga målen för väga över det kortsiktiga, vill-ha-just-nu-begäret.

Och förresten!!! Måste skicka tillbaka mina nya skor jag fick - ett par jättesnygga, svarta pumps, to die for snygga! Och vet ni varför? Ni kan aldrig ana det, en miljon kronor att det inte går att fatta... Jooo, för att de var för små! HAHA! Jennie har för små skor! Det var storlek 32 och jag brukar ha 33 eller 34 i vanliga fall på vanliga skor, de förra pumpsen jag fick från samma företag är way  to big och ändå var de i storlek 34... Vad är det för fel på mina fötter? Hur kan de om möjligt vara för stora... Eller, i detta fall, både för stora och för breda? Jag fattar det bara inte! 

 

Av Jennie Written Things - 25 november 2012 18:18

Hej!

Johan är på jobbet och jag har precis gjort en ny gubbe på Skyrim men börjar vara less. Haft besök x4, första tre när Johan hade lunch - exjobbkompis, bror och hyresvärden, sedan kom pappa och Anneli förbi en sväng och nu är jag mol allén igen. Tänkte göra kyckling och pommes till middag men tabletterna efter mensvärken tar bort allt vad matlust heter så helst skulle jag bara vela s-o-v-a en stund, glömde till och med bort skyltsöndan haha, dumma dator, inte lätt men nytt grafikkort så man kan ha ultrahög grafik i Skyrim och numera ser varenda blodådra i princip... 

Får bli soffan och Wordfeud ett tag, jobb fyra timmar imorgon och därefter bara tre gånger kvar på Siljaanställningen... Sen är det december och ett par födelsedagar och dop, lucia, advent, jul, nyår och... Inflyttning till den nya lägenheten med min fina sambo. Jag längtar så otroligt mycket.

Av Jennie Written Things - 23 november 2012 13:39


Hej!


Så kul att lönen kommer först på måndag, hade inte tackat nej till den idag lagom till helgen... Men men, det blir IKEA imorgon och så skyltsöndag på "måndag", som min jyriga arbetskamrat sade igår kväll haha. Johan jobbar hela helgen och farmor och farfar är i Stockholm på äventyr så där försvann mina kompisar till att springa runt med på stan och kika.


Idag låg vi fortfarande kvar i sängen när det ringde en kille och ville komma och titta på vår lägenhet. Vi hade tänkt åka iväg till gymmet innan vi började jobba - Johan började 12:15 och jag 13:15, men lägenheten såg förjävlig ut och vi powerstädade i 45 minuter innan jag kastade iväg honom till gymmet ändå och stannade kvar hemma för att göra färdigt allt. Jag är inte lat, jag skyller det på medmänsklighet och på min inbyggda säljar-anda. En stökig lägenhet ger ett dåligt intryck och alltså är den svårare att göra sig av med och det hade varit helt perfekt om vi slipper uppsägningstiden när någon annan tar över den direkt efter oss.


Nåja, killen kommer först ikväll så då hade jag gott om tid att fixa i ordning allt och nu ser lägenheten fin och mysig ut igen ♥ Men jag blev så apigt stressad så nu rider jag lite på vågorna av illamående som min stresshet lätt frambringar, men det går nog över inom kort förhoppningsvis. Det händer inte mycket på jobbet så jag kan bara slappna av... Inväntar min kvot av samtal och sneglar på morots- och kladdkakan Therese har bakat som avskedsfika och önskar diabetesen all världens väg.


Och snubblade över denna bild som satte sig rakt i hjärtat.


    

Av Jennie Written Things - 22 november 2012 17:59


Hej!

Åh jag bara kan inte släppa den där lägenheten... Den var så fin, så allt, och jag har redan möblerat den i huvudet, haha. För första gången i mitt liv längtar jag tills vi ska på IKEA och köpa möbler och andra grejer och det händer inte ofta kan jag lova (nä uppenbarligen inte om det är den första gången NÅGONSIN). Jag är ofta väldigt jordnära men ibland är jag uppe i det blå och flyger, speciellt vid tillfällen som dessa... Jag är som en heliumballong som Johan får hålla fast hårt nere på marken medan jag är där uppe i min egen värld ;-) Men jag tror jag stannar kvar här uppe ett tag, allting går så bra just nu.

Jag kan så väl se oss leva i den lägenheten. Det är en tvåa i samma hus som vi har nu, mer än dubbelt så stor som den vi har nu och jag kan inte fatta att den snart är V-Å-R. När kontrakten är skrivna och vi har nyckeln i handen kommer jag nog inse det, men inte en minut före. Det är för bra för att vara sant. Och jobbet fick jag, timvikarie på Skogsgläntans ålderdomshem där jag tidigare har jobbat, men hon på bemanningsenheten sade att det lär bli livat i telefonen för det behövs i princip ALLTID folk. Och det känns också så himla bra.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen, allvarligt talat. Det är som en dröm, allt bra kom på en och samma gång. Igår var jag så ledsen över att vi nog ändå inte skulle få den där lägenheten, men när han ringde idag och Johan vände sig till mig och sade: "Vi får lägenheten", alltså det var raketfart upp till det blå och Johan hann knappt grabba tag i ballongsnöret innan jag hade försvunnit bland molnen. Härliga tider, jag är glad nu ♥

     

Av Jennie Written Things - 22 november 2012 13:17


Åååååh så glad jag är! Jag spricker snart! Vi fick den! Lägenheten! Den är VÅR! Vi kommer att bli Mr och Mrs Nytorget 1B från och med den 1/1 och jag börjar mitt nya schema 1/12!!!! ♥ ♥ ♥ Min första riktiga lägenhet. Flytta hemifrån på riktigt, bli sambo, på riktigt, adressändring och allt, trots att vi bott ihop nu sen i somras. Jag kan inte tänka mig någon annan jag hellre skulle göra detta med än min fina, fina Johan. Jag älskar honom så mycket att magen knyter sig i lyckorus varje gång jag tänker på att.... allt detta. Att jag får vara en del av det. Älskade, älskade du.


Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards