Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Trötthetskommittén har stormöte

Av Jennie Written Things - 24 augusti 2012 08:51


Hej!

Det börjar märkas att det snart är höst. Luften är renare, friskare att andas och det är mörkt om kvällarna. Kanske därför jag börjat snooza sex gånger fem minuter varje morgon, haha, om och om igen. I och för sig är det galet jobbigt att stiga upp om mornarna vill jag lova, med eller utan höstkylan. Men som Johan sade i morse när vi just hade vaknat - eller snarare när han just vaknat; "Det spelar ingen roll om du sover tio eller tjugo timmar, du är ändå alltid lika trött när du vaknar. Jag kan inte minnas en dag som du vaknat och sagt att du var pigg!" Har jag sagt att jag är morgontrött? ;-)

Men vi var på bilbingo igår och jag var vaken rätt länge med tanke på att idealsömnen för mig är på tio timmar. Jag kom hem vid kvart i tio och därefter kunde jag inte somna förrän vid elva, och mellan 23:00 och 06:30 är det inte tio timmar, inte ens nio. Jag må vara nitton men jag sover som en bebis prick tio timmar, oftast på minuten, när jag är ledig och får sova så mycket som jag vill. Det har jag gjort i alla tider, och kommer antagligen alltid att göra det. Jag ser ingen vits med att sova sex - sju timmar om jag känner att jag är dödstrött när jag vaknar klockan sju på morgonen och har somnat elva - då sover jag hellre till nio och är pigg och glad. Ja ifall intresseklubben ville anteckna, alltså ;-)

Och nu är jag trött som ett fååååår! Postivit Jennie, positivt. Det finns de som tvingas gå till skolan varje morgon istället och sitta där med lärarna på Media som... ja. Jag kan inte säga nog mycket hur glad jag är som slapp det där och istället bytte världens sämsta klass mot världens bästa jobb, hur kort tid jag än få jobba kvar. Att ha världens finaste Johan där när man kommer hem överglänser allt annat ♥ 

    

 
 
johanna

johanna

27 augusti 2012 08:59

vilken jättefin klänning!:)

http://geminaarts.blogg.se

Jennie Written Things

28 augusti 2012 07:14

Tack så jättemycket! Det var min balklänning till balen 2012 :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Written Things - 1 april 2018 20:06


Påsken är här och alla barnen Isaksson är samlade med sina respektive. Jag har suttit ute i stugan mot solväggen och halstrat korv med mina nära en förmiddag när solen sken. Ansiktet värmdes upp av vårsol och av deras skratt och historier. Sedan sp...

Av Jennie Written Things - 15 februari 2018 07:57

  Livet rullar vidare. Vi arbetar båda två som förskolepedagoger, lärare, lärarassistenter, elevassistenter, resurs, extra resurs, resurspedagog, fritidspedagog... Vikarier alltså. Det är faktiskt väldigt roligt och man kan i stor mån välja sin ege...

Av Jennie Written Things - 12 februari 2018 19:38

Igår träffade jag en stor valp-Rottweiler som var så fruktansvärt fin med tjock, härlig päls och som tryckte sig mot mig när jag kliade honom på rumpan. Det fick mig att vela ta upp erbjudandet om vaccination mot min extrema kattallergi, vilket går...

Av Jennie Written Things - 3 februari 2018 22:39

Klockan är bara lite över 22 men vi och jag har legat i sängen sedan bastun som blev en lång dusch halv nio. Bastun startade inte, den jäkeln. Eller den startade men den blev inte varm. Så mycket att vänja sig vid och lära sig när man just flyttat in...

Av Jennie Written Things - 2 februari 2018 22:13


Vi tar allt en dag i taget. Även om de mentala listorna är långa, fyllda med text och saker att bocka av en efter en. Jag älskar listor. Alltid gjort. Aldrig varit tillräckligt strukturerad för att ha koll på dem, men vad gör det, listorna skrivs änd...

Vem är jag?


Jag är som vem som helst och ingen alls. Jag är duglig, ärlig och ironisk. Besitter den skevaste humorn i stan. Författarhjärta. Always.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök efter gamla inlägg

Förfluten tid

Kategorier

En titt i backspegeln

Translate the blog


Skapa flashcards